S. Ö. Rumuzlu okuyucumuz: “Kur’ân’ı gözüyle takip etmek, okumak sayılır mı?”
Kur’ân Allah kelâmıdır. Her türlü okuma ve mütalâa şekliyle istifâde etmek ve feyiz almak mümkündür. Kur’ân’a hiçbir yöneliş ve hiçbir teveccüh istifâdesiz ve feyizsiz kalmaz. Fakat en istifâdeli ve en feyizli şekli, mümkün olan bütün duygularımızla adeta emzirerek okumak ve mütalâa etmektir. Hem göz ile, hem dil ile, hem işiterek, hem dokunarak, hem tefekkür ederek, hem düşünerek, hem ibret alarak, hem Allah’ın huzurunda olduğumuzun idrâkiyle Allah’ın vahyine kendimizi muhatap bilerek, hem korkarak, hem ümit duyarak, hem zevkle, hem haşyetle, hem huşû ile; Bedîüzzaman’ın ifâdesiyle, okuduğumuz satırların Peygamber Efendimiz’in (asm) mübârek dudaklarından çıktığını işitircesine; yahut Cebrâil’in (as) Allah Resûlüne (asm) tebliğ edişini duyarcasına; veya Allah’ın (cc) Cebrâil’e (as) tâlim edişini hissedercesine okumak, mütalâa etmek veya dinlemek hiç şüphesiz istifâdeyi ve feyzi arttıracak okuyuş ve duyuş halleridir.1
Dipnotlar:
1. Mesnevî-i Nûriye, s. 120.
Benzer konuda makaleler:
- Kur’ân-ı Kerim’i okuma âdâbı
- Kur´ân-ı Kerim´i okuma adabı
- Kur´ân-ı Kerîm´i okuma âdâbı
- İslâm dininde îtidal
- Tecvid ve Kur’ân
- Risale-i Nur ve Yâsin
- İlk insanlar ve Rûhu´l-Kudûs
- Kur´ân-ı Kerim´in aslı Arapça´dır
- Bediüzzamanın okuduğu Tahiyyat
- Cevşen´i boyunda taşımanın mahzuru var mı?
- Mi’râc: Zaman ve mekân üstü bir olay
- Kur´ân´ı anlayarak okumak
- Namaz da okunan bazı ayetlerde eski savaşlardan bahsedilmesinin hikmeti
- Kur’ân’ı tecvid ile okumak
- Bir Ramazan sünneti: Mukabele