Batman’dan okuyucumuz: “Kur’ân’a abdestsiz dokunulur mu?”
Kur’ân’a veya Kur’ân’dan her hangi bir âyete dokunurken abdestli bulunmak farzdır.
Ülkemizde hayli zamandan beri bu konuyu sulandırmak nedense moda oldu. Kur’ân okunurken abdest almanın şart olmadığı işleniyor, “Kur’ân’a ancak temiz olanlar dokunur!”1 âyeti farklı yorumlanıyor. Burada “temiz olanlar” ifadesiyle meleklerin kast edildiği, her insanın Kur’ân okumaya ihtiyacı olduğu, bilmeyenler için abdest almanın zorluk getireceği gibi görüşler ileri sürülüyor.
Oysa bu âyette meleklerin kast edilmesi, mü’minlerin kast edilmediği mânâsını taşımıyor. Bu konuda selef âlimlerinin de görüşleri vardır. Selef âlimlerine göre (dört mezhebin âlimleri) bu âyet, Kur’ân’ı eline almak isteyen Mü’min’in abdest alması gerektiğini hükme bağlıyor. İsabetli olan görüş budur.
Müslüman olmayanlara veya konuyu bilmeyenlere sözümüz yok. Fakat âyetin zahir mânâsının abdestli olmayı hükme bağladığını bilenlerin, eğer su sıkıntısı yoksa abdest alarak Kur’ân’a dokunmaları gerekir. Bunu farz bir emir olarak algılamakta bir zorluk da yoktur!
Diğer yandan, ezberimizde bulunan âyetleri abdestsiz okumamızda zaten bir sakınca yoktur.
Dipnot:
1- Vakıa Sûresi: 79
Benzer konuda makaleler:
- Kur’an’a abdestsiz dokunulur mu?
- Abdestsiz Kur´ân okumak
- Kur’ân’a abdestli dokunmak
- Abdestsiz Risâle Okumak
- Abdest nurdur, fazilettir
- Abdest Nurdur, Fazilettir
- Abdestsiz âyet okunur mu?
- Kur´ân-ı Kerimi başörtüsüz dinlemek
- Mest üzerine abdest
- Âdetliyken Kur’ân okumak
- Abdestten sonra ıslak elleri başa sürmek
- Abdestin sıhhati
- Abdesten sonra ellerdeki ıslaklığı mesh etmek
- Abdest temizliktir, abdest nurdur…
- Unutmak abdesti bozar mı?