“Huruf-u mukattaadan yedi hamimi dilek dileyerek bir kerede okumanın hükmü nedir?”
Böyle bir niyet Kur’ân okumak için sahih değildir, batıldır. Böyle bir niyet, yani ‘dileğim kabul olsun için’ niyeti her türlü ibadeti de batıl kılar.
Kur’ân Allah rızası için okunur. Duâ Allah rızası için yapılır. Dileğim tutsun diye Kur’ân okunmaz. Dileğim tutsun diye ibadet yapılmaz. Duâ zaten kendisi bir ibadettir.
Ve zaten kulun bolca ve sınırsız olarak duâ yapması istenmiştir. Cenâb-ı Hak ise dilerse ve hikmeti iktiza ederse duâlarımızı kabul eder.
Şu sırrı bir anlasak İnanın her duamız makbule geçecek.
Benzer konuda makaleler:
- Kaderimiz yazılıysa duâ etmemizin ne anlamı vardır?
- Okunan Kur´an´ın mevtanın ameline etki etmesi konusunda
- Kabeyi gördüğünde yapılan 1000 lerce dua
- Bir Teravih Hatırlatması
- Ciddi özürler muafiyet sebebidir
- Oruca ne zaman niyet etmeli?
- Neden hüsn-ü zan etmeliyiz?
- Dilek kabul olsun diye…
- Duada niyet
- Sadece Cevşen okumak yeterli midir?
- Oruca niyet
- Ameller niyetlere göredir
- Mü’minin niyeti amelinden hayırlıdır
- Kaderi nasıl algılamamız gerekiyor?
- Ramazan orucu için niyet nasıl yapılır?