Diyarbakır’dan okuyucumuz: “Şeair-i İslâmiye kaç tanedir? Nelerdir?
Bediüzzaman Hazretlerine göre şeair, İslâmiyet alâmeti olan emirlerdir. İslâm toplumunun ortak hukuku olan ortak ibadetleridir. Yapan, İslâm toplumu adına yapar. Ve yaşayan, İslâm toplumunun mührünü gösterir. Tamamen terk edilmesiyle bütün İslâm toplumu sorumlu olur. Bu açıdan, şeâire riya giremez. Çünkü şahsî değildir. Bediüzzaman’a göre şeâir-i İslâmiye denilen davranışlar hüküm bakımından nafile de olsa, sünnet de olsa, şahsî olmayıp İslâm toplumunu ilgilendirdiği ve İslâm toplumunun ortak malı ve ortak hukuku olduğu için şahsî farzlardan daha ehemmiyetlidir.1
Böyle olunca; bir beldede, bir memlekette İslâm’ın yaşandığının işareti olabilecek hemen her dinî emir (farz olsun, sünnet olsun) şeâir-i İslâmiye olabilecek vasıftadır. Ezan, cami, namaz, oruç, zekât, hac, sarık, sakal, başörtüsü bunlardan sadece bir kaçıdır.
Dipnotlar:
1- Lem’alar, s. 181
Benzer konuda makaleler:
- Şeair-i İslâmiye
- Şeairden olan emirler
- Şeair üzerine
- Dini temsilde şeâirin önemi
- Bir kimlik belgesi olarak İslama ait 10 işaret
- Şeairin tarifi, hükmü ve önemi
- Sünnetsiz Müslüman olur mu?
- Sünnetleri Terk Etmek
- Kazası Olan Nafile Kılmalı mı?
- Mescidde namaz
- Üçten dokuza ifadesinin açtığı hasar
- Kaza namazi yerine Nafile namaz kilmak
- İslâm dini bid’atı kabul etmez
- İçki servisinde çalışmak
- Sünnet yerine kazâ mı kılmalı?
Sarığı sakalı cübbeyi başörtüsünü herk3s kullanıyor. Sakalı şimdi herkrs bırakmış kaifrlerde peki masıl şeair oluyor. Yahudi takke takıyor rahibeler başörtülü halde geziyor. Sarıpı mekkeli müşrikler hep takardı.