Bediüzzamanın okuduğu Tahiyyat

Abdullah bey: “Üstad Hazretlerinin Risâlelerde zikrettiği Tahiyyat ile namazda okuduğumuz Tahiyyat farklıdır. Acaba namazda hangi şekilde okumak daha fazîletlidir?”

Namazda okuduğumuz et-Tahıyyatü duâsı hakkında iki rivâyet var. Bunlardan birisi fakih sahabelerden İbn-i Abbas’a (ra), diğeri yine fakih sahabelerden İbn-i Mes’ûd’a (ra) ait. Bu iki rivâyet arasında ana metin aynı olmakla berâber, ilk cümlelerindeki kelimelerin dizilişinde bir öncelik-sonralık sıralaması farkı var. Şafiîler İbn-i Abbas’ın (ra) rivâyetini, Hanefîlerse İbn-i Mes’ûd’un (ra) rivâyetini almışlar. Üstad Hazretleri de risâlelerinde İbn-i Abbas’ın (ra) rivâyetini esas almıştır.

İbn-i Abbas’ın (ra) rivâyetinde: “Ettehiyyâtü’l-Mübârekâtü’s-Salevâtü’t-Tayyibâtü Lillâh”1 olan ilk cümle, İbn-i Mes’ûd’un (ra) rivâyetinde, “Ettahiyyâtü lillahi ve’s-Salevâtü ve’t-Tayyibâtü”2 şeklinde gelmiştir. Et-Tahiyyatü duâsının diğer cümleleri her iki rivâyette de birbirinin aynıdır.

Çeşitlilik zenginliğimizdir. Her ikisi de alınabilir ve namazda okunabilir. Her ikisi de fazîletlidir. Çünkü her ikisi de Peygamber Efendimizden (asm) gelmiştir. Kaynak vahiydir.

Vahyin kendi içinde bize tercih kullanma hakkı veren Yüce Allah’a sonsuz hamd olsun.

Dipnot:
1- Müslim, Salât, 60; Şuâlar, s. 86;
2- Müslim, Salât, 55

Benzer konuda makaleler:

OKU:   Yoktan varolmazcılara Risale-i Nur’dan reddiye

image_pdfimage_print

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir