İstanbul Avcılar’dan İbrahim Bey: “Camiye çıplak ayakla girmenin bir sakıncası var mıdır?”
Evde kendi seccademizde çıplak ayakla namaz kılmanın bir sakıncası yoktur.
Fakat camiler toplu ibadet yerleridir. Toplu ibadet yapılan kapalı mekânları kendi özel hanemiz gibi algılamamız elbette doğru olmaz. Camilerde hem herkesin hakkı ve hukuku vardır, hem de sorumluluğu vardır. Oraları temiz tutmak, havasını, halısını kirletmemek herkesin görevi bulunmaktadır.
Meselâ Peygamber Efendimiz (asm) soğan ve sarımsak yiyen kimsenin camiden uzak durmasını tavsiye ediyor. Buyuruyor ki: “Soğan ve sarımsak yiyen kimse mescidimize gelmesin. Evinde kalsın.”1
Bu emrin hikmeti, soğan ve sarımsağın kapalı mekânda koku yapmasıdır. Dolayısıyla buna kıyasen kapalı ve toplu bulunulan mekânlarda koku yapıp insanları rahatsız eden başka şeyler de mekruh bulunmaktadır. Mesela camie kirli ve terli elbiselerle gelmemeli, nefes yoluyla bulaşıcı bir rahatsızlığımız varsa gelmemeli, ıslak ayaklarla ve çorapsız girmemeli; camie girerken giysilerimizin ve çoraplarımızın temiz olmasına özen göstermeliyiz. Camide çorabın hikmeti, ayaktaki ıslaklık ve mantar gibi şeyleri örtmesidir. Çünkü cami halısının her yeri secde mahallidir. Bu özen ve dikkat, kul hakkı açısından da önemlidir.
Dipnotlar:
1- Buhârî, Ezan, 160; Ebu Davud, Et’ime, 41
Benzer konuda makaleler:
- Soğan sarımsak yemenin adabı
- Soğan ve sarımsak yenilen yere melekler gelmez mi?
- Soğan Sarımsak Yemek
- İmsak vaktini geçirmek ve erken iftar açmak
- Sabah namazını kılma vakti
- Sağ ellemi sol ellemi,sağ ayaklamı sol ayaklamı?
- Nesl-i cedide gülümsemek
- Ramazan ayında evlenmenin dinen bir sakıncası var mıdır?
- Kuzuların kangalın sütünü emmesi
- Mahşerde insanlar çıplak mı olacaklar?
- Mescidde namaz
- Parfüm kullanmak
- Abdest temizliktir, abdest nurdur…
- Toplu paranın zekâtı
- Çocuklarımıza duâlarımız
çorabımız o anda yoksa camiye girmeyelim mi, esnek cevap vermeyin sarımsak yemekle çorap kokusu gibi.
Bende bu görüşe katılıyorum müslüman 5 vakit abdest alarak zaten her türlü maddi manevi kirleri def eder nitekim peygamber efendimiz S.A.V. de kişi kendisini evin önünde akan ırmaktan 5 vakit abdest alsa o müslümansa kir zaten kalmaz ve yine onca sahabe birbirlerinin ayakların altına yüzümü sürsem diye sözler kullanılıyor bunlar bunu bilmiyor du da şimdiki biz ileri görüşlüler mi daha iyi biliyoruz bize soğan sarımsak değil onu anladık ıslak ayakla camiye gelmeyin dediler değin bize yeter. Saygı ve hurmet.
Ayni fikirdeyim.
Ibadetlerde sünnet belirleyicidir.
Ve Peygamber aleyhisselam corapli ve corapsiz namaz kildirmistir.
Arkadaşlar, Bendeniz de bu konuda görüşlerimi foruma arz etmek istiyorum. Şöyle ki, Namazın dışındaki farzları yerine getiren herkes mescidlerde namaz kılabilir diye düşünüyorum. Bir defa Asr-ı Saadette günümüzdeki gibi hiç bir yerde çorap tekstil fabrikası yoktu ! O zamanlar ya ayakkabılarla (çarık veya nalınlarla) veyahutta yalın ayak namaz kılındığını bilmek için ulema olmaya gerek yoktur. Hiç kimse, çorapsız camiye girdiği için hiçbir müslümanı kınayamaz ! Efendim ayaklar mantar egzema v.s. gibi hastalık mikrobu taşıyormuşmuş ! Bunlar, fasa-fiso kabilinden bahanelerdir ! Asıl amaç camilerdeki HALILARI korumaya çalışmak ve bunların temizliğini -tembellikten veya masraftan dolayı- olabildiğince uzun zamana taşımaktır ! Mescid-i Nebevide olsun, Mescid-i Haramda olsun namaz kılarken dünyanın en siyah insanları gelip önünüzde namaz kılıyor ve siz onların çıplak ayakla bastığı yerlere secde ediyorsunuz… Bugüne kadar bu konuda kimseden bir şikayet veya bu konuda bir tedbir alınması görülmüş mü veya istenmiş mi ? Yoksa, Mescid-i Nebevinin halıları, bizdeki camilerin halılarından daha mı az değerli ? Yoksa, onlar kirlenmeye karşı şerbetli mi ? Değil ! Ama, müslümanlara “Çorap giy de öyle gel!” denmiyor, halılar sürekli temizleniyor…Doğrusu budur. Cami Dernekleri tembellik göstererek ve masraftan çekindikleri için millete “Çorapsız-yalın ayak camiye gelme !” diyor ! Bu çok büyük bir vebaldir ! Hiç kimsenin, kimseyi cami ve mescidlerden soğutmaya ve engellemeye hakkı da yoktur, yetkisi de yoktur!
Ve yine benim bildiğim müslümanın müslümana artığı helal dır o müslümanın bir Allah dostunun ayak larını bastığı yere benim secde etmem de hiç bir sıkıntı yoktur aksine sevap alırım dusuncesindeyim o yerde mantar olsa dahi o yerde benim görmediğim pislik olsa dahi rabbim ben gerçek müslüman sam zaten korur. Buna şüphe yok buna şüphe dahi allah muhafaza götürür. Saygı ve hurmet
Katılıyorum kardeşim biz onlardan süslü camiler istemiyoruz biz onlardan klimalı camiler istemiyoruz biz cemaatini 10 ken 11 20 iken 23 36 iken 40 ve böylece camilerini dolup tastiran imam lar müezzinler müftüler ve diyanet istiyoruz ANCAK BAKIYORUM KI HER GECEN GÜN CEMAAT AZALIYOR BIR SORGULAMA YOK BIR CEZA YOK EFTEN PÜFTEN SACMA SAPAN ISLER LE UGRASIYORLAR GERÇEK HACALAR MUSTESNA saygı ve hurmet.
Size katılıyorum Sertan kardeşim
Allah razi olsun.
Ayni fikirdeyim.
Ibadetlerde sünnet belirleyicidir.
Ve Peygamber aleyhisselam corapli ve corapsiz namaz kildirmistir.
arkadaşlar önemli olan caminin temizlenmesi veya masraf değil…önemli olan temiz olmak başkalarına saygı gostermek..senin ayak kokunu veya ayaktaki mantarını ben ne koklamak nede sağlığımı bozmak zorundasın..peygamberimizin zamanini şimdiki zamanla kıyaslamak doğru değil..şimdi fırsat ve olanak var vesselam…
Ayigimda terlik disaridaydim akşam ezanı okundu abdest alıp camiye girdim adamın biri el atıp çağırdı dediki bidaha çorapsız camiye gelme baya kendi kendime üzüldüm acele namaz kılıp hemen çıktım disari
İnsan i camiden sogutuyorlar niçin çorap giymemiş im diye ben ayakları mi günde 5 sefer yıkıyoruz Ada m çorabı 12 saat ayağında tutuyor o çorapla camiye geliyor sonrada ortbu alığa laf ediyor çorabın yok diye bu ne biçim iş cahil insanlarla uğraşmak zor