İstibdat ve behîmiyât

Şanlıurfa / Birecik’ten Erkan Akgül: “Suâl: Şu pis istibdat ne vakitten beri başlamış, geliyor?” Cevap: “İnsanlar hayvanlıktan çıkıp geldiği vakit, nasılsa bunu da berâber getirmiştir.” (Münâzarât) Burada geçen “hayvanlıktan” kelimesi ile kastedilen nedir?”

Devamı

Bediüzzaman´ın rivâyetlere bakışı

Şanlıurfa/Birecik’ten Erkan Akgül: “Hiçbir vakit hak ona muhtaç olmayan mübâlağalı tergib ve terhib ile, gıybeti katle müsâvi veya ayakta bevletmek zinâ derecesinde göstermek veya bir dirhemi tasadduk etmek hacca mukabil tutmak gibi muvâzenesiz sözler, katl ve zinâyı tahfif; ve haccın kıymetini tenzil ediyorlar.” (Muhakemât, s. 27) “Meselâ: “Gıybet katl gibidir.”

Devamı

Gıpta, haset ve kardeşlik mesleği

Elazığ’dan Mustafa Ali Güler: “Haset, başkasında olan bir hasletin ondan gitmesini ve sadece kendinde olmasını istemek; gıpta, başkasında olan bir hasletin ondan gitmesini istemeden, kendinde de olmasını istemek ise; İhlâs Risâlesinde ve özellikle ihlâsı kıran ikinci mânide bulunan “Gıbtakârâne bir hodgamlık”, “Gıbtakârâne müzâheme”, “Gıbtakârâne hırs-ı sevap” tâbirlerini ve parçanın bütününü

Devamı

Risale-i Nur´daki dipnotlar hakkında

Kahramanmaraş/Göksun’dan Fatma Nur Yıldırımer: “Yeni Asya Gazetesinin neşrettiği Risâle-i Nûr Külliyâtında âyetlerin geçtiği yerde dipnot olarak âyetlerin mânâları da düşülüyor. Çevremden, ‘Âyetlerin tefsiri zaten Risâle-i Nûr içerisinde yapılıyor. Mânâsı dipnot olarak verilmemeli’ diye tepkiler alıyorum. Âyetlerin mânâlarının dipnot olarak verilmesinin sebebini açıklar mısınız?”

Devamı