Trabzon’dan Musa Öztürk: “1- Elma ile kestane aşılanır mı? 2- Tosun ile annesi döllenir mi?”
1- Elma ile kestanenin aşılanıp aşılanmayacağı teknik bir meseledir. Eğer ağaçların yapıları ve tabîatları kaldırıyorsa, eğer ziraat ilmi bunu onaylıyorsa, bu dînen de mubahtır; yapılabilir, sakıncası yoktur.
2- Kelâm sıfatından insana gelen şeriat, insanın ihtiyârî fiillerini düzenler, insanlar arası muâmelelerde geçerlidir. Bu şeriat, hayvanların fiillerini düzenlemez ve hayvanlar arası muâmelelerde tatbik olunmaz.
Hayvanlar arası muâmelelerde irâde sıfatından gelen şeriât-ı fıtriye (Allah’ın kâinâtla ilgili koyduğu kânûn, yasa ve kurallar) geçerlidir. Bu şeriat, irâde sıfatından gelen ve yaratılış emirlerini içeren şeriattır ki, kâinâtta câri olan kânûnlardan ibârettir. Hayvanlar arası muâmelelerde şerîât-ı fıtriye geçerlidir. Şerîât-ı fıtriyede ise böyle bir haram söz konusu değildir.
Yani tosun ile annesi döllenebilir. Şeriat-ı fıtriyenin kanunu böyledir.
Benzer konuda makaleler:
- Hayvanların yaratılış kanunları
- Hayvanlar da cezalandırılır
- Hayvanlar da mahşer yolcusudurlar
- Hayvanların hesabı
- İrade,emir,kanun ve namus
- “Tabiat kanunları””
- Hayvanlar haram rızıklarını yediklerinde nasıl cezalandırılırlar?
- Boynuzlu koçla boynuzsuz koçun muhakemesi
- Hayvanlar hangi maddeden yaratılmışlardır?
- Hayvanların hesabı
- Kanunlar, namuslar ve melaike
- Risale-i Nur’da kanunlar ve namuslar
- Şevk-i Tenzili Veren Alet Nedir?
- Müzik ne zaman haramdır?
- Dişleri çürük Tosun!