İstanbul’dan okuyucumuz: “29. Söz’de bahsedilen zulmet bahri, hava ve elektrikten yaratılan zîşuur mahlûklar kimlerdir?”
Üstad Bedîüzzaman Hazretleri meleklerin muhtelifü’l-cins olduğunu, yani cinslerinin muhtelif olduğunu beyan ediyor.1 Yirmi Dokuzuncu Söz’ün, bahsettiğiniz Mukaddime bölümünden sonra gelen Birinci Maksad’ında ve Birinci Maksad’ın “Esaslar”ında konuyla ilgili ayrıntılı açıklamalar bulmak mümkündür.
Meselâ Birinci Esas’ta, nurdan, zulmetten, esir maddesinden, mânâlardan, havadan, kelimelerden hayat ve şuur sahibi mahlûklar bulunduğunu beyan eden Bedîüzzaman Hazretleri, hayvanların pek çok muhtelif cinsleri bulunduğu gibi ruhânî mahlûkların da o lâtif ve seyyal maddelerden çok çeşitli cinslerde yaratılmış olduğunu, onların bir kısmının melekler, bir kısmının ruhanîler ve cin cinsleri bulunduğunu kaydeder.2
Yine aynı Esas’ın son bölümünde ise Üstad Hazretleri, daha açık biçimde nardan, nurdan, ışıktan, ateşten, zulmetten, havadan, seslerden, hoş kokulardan, kelimelerden, esir maddesinden, elektrikten ve sair lâtif maddelerden yaratılmış olan ruh ve şuur sahibi mahlûklar bulunduğunu; meleklerin cinslerinin maddelerin cinsleri gibi muhtelif bulunduğunu, bunlara Şeriatın “melâike, cinler ve ruhâniyât” dediğini beyan eder. Bediüzzaman Hazretleri bir katre yağmurda görevli meleğin, güneşte görevli melek cinsinden olmadığını, cinlerin ve ruhanîlerin de aynı şekilde muhtelif cinsleri bulunduğunu belirtir.3
Dipnotlar:
1- Sözler, s. 465
2- Sözler, s. 468
3- Sözler, s. 469
Benzer konuda makaleler:
- Hava ve elektrikten yaratılan zîşuur mahlûklar kimlerdir
- Hava ve elektrikten yaratılan zîşuur´lar
- Mânâ ile bütünleşen kelimeler
- Mânâ ile bütünleşen kelimeler
- Göklerde melekler ve ruhlar
- Semâda melekler ve ruhlar
- Meleklerde ve ruhlarda tefekkür
- Semayı şenlendiren sakinler
- Şuur ve müzik
- Zîşuur kime denir?
- Yerlerin ve göklerin yaratılışı
- Ruhun cehennemde azap görmesi
- Yerlerin ve göklerin yaratılışı
- Big Bang’tan önce ne vardı?
- Göklerin ve yerin şuurlu sakinleri