Önemli tevekkül prensipleri
“Hakikat Çekirdekleri’nde bulunan ‘Tertib-i mukaddemâtta tefvîz tembelliktir; terettüb-ü netîcede tevekküldür’ sözünü açıklar mısınız?”
Devamı“Hakikat Çekirdekleri’nde bulunan ‘Tertib-i mukaddemâtta tefvîz tembelliktir; terettüb-ü netîcede tevekküldür’ sözünü açıklar mısınız?”
DevamıKonya’dan okuyucumuz: “1- Emirdağ Lâhikası sayfa 90’da, “o dehşetli belâdan birisi… Ben dünyanın hâlini bilmiyorum. Fakat Avrupa’da istilâkârâne hükmeden ve edyan-ı semâviyeye dayanmayan dehşetli cereyanın istilâsına karşı…” buradaki “dehşetli cereyan” nedir? 2- Tarihçe-i Hayat sayfa 118’de, “Çünkü beş menfî esas üzerine teessüs etmiştir…” Buradaki beş menfî esası uygulayan ve tahakkuk
Devamı“Muhâkemât’ın başındaki birinci makalenin birinci mukaddimesinde geçen, ‘Takarrur etmiş usuldendir: Akıl ve nakil teâruz ettikleri vakitte, akıl asıl itibar ve nakil tevil olunur. Fakat akıl, âkıl olsa gerektir” cümlesini izah eder misiniz?”
DevamıKonya/Seydişehir’den Nihat SARIALTIN: “29. Sözün Birinci Esasında, ‘Belki madde-i nurdan, hatta zulmetten, hatta esir maddesinden, hatta mânâlardan, hatta havadan, hatta kelimelerden, zihayat, zişuur kesretle halk eder’ (S. 468) diye devam eden cümlede mânâlardan ve kelimelerden yaratma ne mânâya geliyor? Biraz açar mısınız?” 1- Yirmi Dokuzuncu Sözün Birinci Esasında Bediüzzaman Hazretleri,
DevamıBeyşehir’den A. GÜLTEKİN: “Mesnevî-i Nûriye’nin 100. sayfasında geçen, “Kalbin hâdimlerinden bulunan hayal, meselâ en zayıf, en kıymetsizken, hapiste ve zindanda kayıtlı olan sahibini bütün dünyada gezdirir, ferahlandırır; ve şarkta namaz kılanın başını Hacerü’l-Esved’in altına koydurur; ve şehadetlerini Hacerü’l-Esved’e muhafaza için tevdi ettirir” cümlesini açıklar mısınız? Bu cümlede, Hacerü’l-Esved’in amelleri muhafaza
DevamıHatay’dan okuyucumuz: “33. Sözün 22. Penceresinde geçen, ‘Hangi tesadüf şu acaib-i masnuat ile dolu sefine-i Rabbaniyeyi bir meşher-i acaib yaparak yirmi dört bin sene bir mesafede, bir senede sür’atle çevirip, onun yüzünde dizilmiş eşyadan hiçbir şey düşürmesin?’ cümlesindeki yirmi dört bin seneden maksat nedir? Bu konuyu biraz açarsanız memnun olurum.”
DevamıTabur 20 rumuzlu okuyucumuz: 1- 30. Sözdeki 1. Maksatta ilk âyet, ‘Emaneti göklere ve dağlara verdik kabul etmedi de insan kabul etti, gerçekten insan çok zalim ve cahildir’ diyor. Burada Üstad bunun bir veçhinin ene olduğunu söylüyor, peki emanetin diğer vecihleri nedir? 2- ‘Bu emaneti insan kabul etti’ diyor. Peki
Devamı