Hayatın 29 hassası

 Abdullah Z.: “10. Sözde Zeylin İkinci Parçasının Birinci Makamında ‘hayatın yirmi dokuz hassası’ tabiri var. Bu ne demektir?” Üstad Bedîüzzaman Hazretleri, “Allah’ın rahmet eserlerine bir bak: Yer yüzünü, ölümünün ardından nasıl hayatlandırıyor! Şüphesiz O, ölülere de böylece hayat verecektir. O, her şeye Kadirdir” (1) âyetinin bir tefsîri sadedinde Hayy ismini

Devamı

Levh-i Mahv ve Levh-i Mahfuz-u Azam nedir?

 Konya’dan Dr. Mustafa bey: “30. Sözün 2. makamında geçen “Levh-i Mahv” ve “Levh-i Mahfuz-u Azam” deyimlerini açar mısınız?” Bedîüzzaman Hazretleri Otuzuncu Söz’de Levh-i Mahv ve İspat ile Levh-i Mahfuz-u Azam’ı birbirine bağlı olarak tanımlar. Levh-i Mahv ve İspat; içinde yaşadığımız değişken âlemdir. Her saat, her an, her saniye her şeyin

Devamı

Abdest alırken vesvese ve israf

E.Y. Rumuzlu okuyucumuz: “Ben gerek gusül, gerekse abdest alırken şüphe ve vesvese sonucu bol su kullanıyorum. İsraf etmiş olur muyum? Bu vesvese ve şüpheleri gidermenin çaresi nedir? Yirmi Birinci Söz İkinci Makamdaki vesvese bahsini hayata nasıl aktarabiliriz?” Gusül veya abdest alırken azalarımızı birer defa yıkamak farz; üçer defa yıkamak Sünnet-i

Devamı

“Nefy-i nefiy ispattır” ne demektir?

İzmir’den Zübeyir Akyıl: “17. Söz’de geçen ‘Nefy-i nefiy ispattır.’ cümlesini açar mısınız?” İçimizde; “ene” veya “benlik” dediğimiz, kendi haline bıraktığımızda hakîkati perdeleyen ve hakkı gölgeleyen bir korkunç duvar ve bir müthiş canavar vardır. Allah’tan bize gelen her ne nîmet varsa ters yüz edip kendisine alan ve kendisini kaynak gösteren, binde

Devamı

Allah´a kul olan, kâinat üstünde bir mevki kazanır

“23. Söz’ü birisine özetle anlatırken hangi noktalara dikkat etmeliyim? Yirmi Üçüncü Söz nelerden bahseder? Topluca bilgilendirebilir misiniz?” Yirmi Üçüncü Söz, insanın imansız yapamayacağını, yaşayamayacağını, imanın insan için yalnız manevî güç değil, aynı zamanda maddî güç ve kudret de demek olduğunu nurdan noktalar ve nükteler içinde harika bir şekilde izah eder.

Devamı

Ene ile Âlem-i Vücub arasındaki ilişkiler

Marmaris’ten Cemil Arıkan: “30. Söz’de baştan ikinci paragrafın sonunda, ‘O ene, mahiyetinin bilinmesiyle o garip muamma, o acîb tılsım olan ene açılır ve kâinât tılsımını ve âlem-i vücubun künûzunu dahî açar.’ Cümlesinde geçen âlem-i vücub kelimesinden kastedilen nedir?” Otuzuncu Söz’ün Birinci Maksad’ı, “Biz emâneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik.

Devamı