Bolu’dan Ayhan Bayar: “Ye’cüc ve Me’cüc nedir, kimlerdir? Çıkmış mıdır?”

 

YE’CÜC VE ME’CÜC İNSAN CİNSİNDEN ÇIKAR

Kur’ân’da iki âyette geçen Ye’cüc ve Me’cüc, ateş ve kıvılcım manasına gelen “ecic” kökünden türemiştir.

Ye’cüc ve Me’cüc çıkmış mıdır, bilinmez. Fakat bilinen o ki, insanlığın yekûn bir yanı bu gün Ye’cüc ve Me’cüc’ü aratmayacak bir hunharlık ve kendini bilmezlik içindedir. Diğer yanı da ses çıkarmayarak bu hunharlığa ve kendini bilmezliğe manen ortak bir pozisyon sergilemektedir. Yani Ye’cüc ve Me’cüc insan cinsindendir. Öyleyse Ye’cüc ve Me’cüc diye bir ucube mahlûk sınıfı aramayacağız.

Nitekim Kur’ân, Ye’cüc ve Me’cüc diye ifade ettiği bozguncu, fitneci, fesatçı, mütecaviz, vahşî, saldırgan, yağmacı, yıkıcı ve zalim iki kabilenin şerrinden ve saldırılarından medenî ve mazlûm kavimleri korumak için Hazret-i Zülkarneyn peygamberin bir sed inşa ettiğini bildiriyor.1 Bu sed demir ve bakır eritilip dökülerek müstesna bir mimarî ile yapılmıştır.2 Kimi müfessirlere göre bu sed Çin Seddi’dir, kimilerine göre bu sed Yemen’de veya Kafkasya’da ya da Buhârâ’nın ortasında yer alan Kokya Dağı’nda yer almaktadır. Bediüzzaman (ra) bu seddin Çin Seddi olma ihtimalinden bahseder.3

İnsanlık bazen Ye’cüc ve Me’cüc unvanlarını hak edecek boyutta akl-ı selimden ve merhametten uzaklaşmaktadır. Böyle hunhar toplulukların geçmişte olduğu gibi, ahir zamanda da çıkacağı ve bunun bir kıyamet alâmeti olduğu rivayetlerden anlaşılıyor.

YE’CÜC VE ME’CÜC HER AN ÇIKMA İSTİDADINDADIR

Nevvâs b. Sem’ân’ın (ra) rivâyet ettiği oldukça uzun bir hadîs vardır. Bu hadiste Peygamber Efendimiz (asm) deccaldan bahseder. Deccalin fitnesinin dehşeti hakkında, “ben aranızda bulunmazken çıkacak olursa herkes kendi nefsinin müdâfii durumunda olacaktır.” buyurur. Sonra oldukça uzun ve müteşâbih bilgiler verir. Hazret-i Îsâ’nın (as) ineceğini bildirir. İnsanların şerlilerinden olan Ye’cüc ve Me’cücün kıyâmete yakın yeniden türeyeceğini ve dünyayı fesada vereceğini beyan eder. Bu hadiste Resûl-i Ekrem Efendimiz (asm), Ye’cüc ve Me’cücü “insanların şerlileri” sıfatıyla tanımlar.4

Bediüzzaman (ra), bunu şöyle misallendirir: Çekirge gibi memleketi fesada veren bir afet bir mevsimde pek çok bulunabilir, mevsim değiştikçe o yoğun kabilenin hakikati mahdut bazı fertlerde saklanır. Zamanı geldikçe emr-i İlâhî ile yeniden o mahdut fertlerden gayet çoklukla aynı fesat başlayabilir. Çünkü onların karakterleri ve yapıları böyledir.

Aynen bunun gibi, kimi zaman dünyayı yaşanmaz hale getiren insan cinsinden Ye’cüc ve Me’cüc taifesi, mevsimi geldiği vakit, dünyayı ve beşerin medeniyetini yeniden darmadağın edebilir, dünya yeniden büyük bir şer ve fesat fırtınası yaşayabilir.5 Allah bilir; bu şer ve fesat fırtınası öyle arsız ahlâksızlıkları netice verir ki, belki de kıyamet bu şerir yığının üzerine kopar.

İnsanın fıtratında bozmak, yıkmak ve zulmetmeye karşı şiddetli bir meyelân vardır. Bu meyelân imanla ve Allah korkusuyla sınırlanmadığı takdirde, ortaya çıkacak fitne ve fücurun Sedd-i Zülkarneyn’e sebep olan Ye’cüc ve Me’cüc’ü aratmayacağı açıktır.6 Belki bundandır ki, insanlığın yüzde doksan gibi bir ekseriyetinin Ye’cüc ve Me’cüc karakterli olduğunu nakledenler de olmuştur.7

GÜNÜMÜZÜN KUR’ÂN SEDDİ

Bediüzzaman (ra) bu tehlikeyi hiçbir zaman göz ardı etmediğinden, uzun ve verimli ömrünün tamamını milletin imanının selâmeti için vakfediyor; sedd-i Kur’ânî’nin yıkılmasıyla Ye’cüc ve Me’cücden daha müthiş, ahlâkta ve hayatta karanlıklı ve zulümlü bir anarşîliğin ve dinsizliğin fesadına karşı tek çarenin iman hizmetinde kilitlenmek olduğunu haber veriyor.8 Ve bu zamanda Risale-i Nur eserlerinin, kuzeyden gelen dehşetli dinsizlik cereyanına ve inkâr-ı Ulûhiyete karşı Sedd-i Zülkarneyn hükmünde bir Kur’ân Seddi vazifesi yaptığını bildiriyor.9

GÜNÜN DUÂSI

Ey kendisinden himaye isteyenleri himaye eden! Ey kendisine iltica edenlere melce olan! Ey kullarını şerlerden, fitnelerden koruyan Allah’ım! Bizleri ahir zaman fitnesinden, deccal ve süfyan şerrinden, Ye’cüc ve Me’cüc fesadından muhafaza eyle! Âmin.

Dipnotlar:
1- Kehf Sûresi, 18/95.
2- Kehf Sûresi, 18/96.
3- Muhâkemât, s. 60.
4- R. Sâlihîn, 1805.
5- Sözler, s. 311.
6- Şuâlar, s. 507.
7- Tecrit Terc. IX/101.
8- Kastamonu Lâhikası, s. 111.
9- Asa-yı Musa, s. 235.


KONU İLE İLGİLİ MAKALELER

Ahir zamanda fetret felâketi
1.729
Salih Sütçüoğlu: “Kastamonu Lâhikası 79. Sayfada, “Ahir zamanda madem fetret derecesinde din ve din-i Muhammedîye (asm) bir lâkaytlık perdesi gelmiş..” cümlesinde geçen fetret durumu nedir? Kimleri ka...
Deccalı kabul etmeyenin imani durumu
973
Selahattin Kuruçaylı: “Mehdi’yi kabul ettiği halde deccali kabul etmeyen birisinin imanî durumu nedir?” Ahir zamanın zorluklarından birisi de Hazret-i Mehdi’yi, Hazret-i İsa’yı ve Deccali tanım...
Zülkarneyn kimdir?
1.120
“Zülkarneyn kimdir? Zülkarneyn’in seddi bugün mevcut mudur? Mevcutsa nerededir? Ye’cüc ve Me’cüc ne demektir? Ye’cüc ve Me’cüc’ün kıyametin kopmasıyla alâkası nedir?” Hazret-i Zülkarneyn (as), Kur’...
Bir vahiy eseri: Sedd-i Zülkarneyn
1.158
“S” Rumuzlu okuyucumuz: “Zülkarneyn kimdir? Zülkarneyn’in Seddi bu gün mevcut mudur? Mevcutsa nerededir? Ye’cüc ve Me’cüc ne demektir? Ye’cüc ve Me’cücün kıyametin kopmasıyla alâkası nedir?” Zülkar...
Hazreti Zülkarneyn (as) ve Çin Seddi
7.913
Seyit Sönmez: “Hazret-i Zülkarneyn (as) veli midir, nebî midir? Bedîüzzaman (ra) bütün müfessir kavillerini naklettikten sonra Çin Seddi’nin, Kur’ân’ın bahsettiği İlâhî takviye ile yapılmış sed olduğu...
Mehdî ve Deccal gibi meselelerin “müphem” kalmasının hikmetl...
1.181
Mehdî ve Deccal gibi meselelerin, ne büsbütün meçhûl ve ne de tamamiyle bedihî olmasının, yani “müphem” kalmasının hikmetleri neler olabilir? Bu mühim suâlinize şöylece izahatlı bir cevap vermeye çal...
Beyanat ve Tenvirler’ neden hazırlandı?
88
Tavşanlı’dan Recep Bey: “Beyanat ve Tenvirler neden ve nasıl hazırlandı?” BU ZAMANI TARİF EDEN EMR-İ PEYGAMBERÎ Eski zamanda değiliz. Ahirzamandayız. Din üzerine dönen entrikanın bini bir para ola...
Mehdi ve Deccal hakkında
1.290
Mehdi ve Deccal birer şahıs mı, yoksa şahs–ı manevî mi? Risâle–i Nur’un konuyla ilgili bahislerinde, bunların birer şahıs olduğu gerçeği kabul edilmekle birlikte, icraatlarının ise, fikir ve cereyan ...
Deccalin nârası Firavun’un çığlığına nerede karışıyor?...
332
Fransa’dan Hakan Vural: “Beşinci Şua’da, deccal öldüğü zaman ona hizmet eden şeytanın dikilitaşta bağıracağı ve bütün dünyanın duyacağı rivayetine yer verilmiş ve tefsir edilmiştir. Bu bölümü nasıl an...
Bediüzzaman ikinci Avrupa’yı niçin tokatlıyor?
944
Ali Karakaş: “Mektubat 729’da geçen ‘yirmi hükümet’ nedir? Avrupa Birliği ülkeleri olabilir mi?” İkinci Avrupa Deccaliyeti Temsil Ediyor Bediüzzaman Hazretleri Avrupa’ya tek pencereden bakmıyor. ...