Yasin-i Şerif´i Tersinden okumak

İzmir/Eşrefpaşa’dan Nurdan Yelkenkayalı: “Yaklaşık bir hafta sekerat-ı mevt durumunda olan bir şahsın başında Kur’ân-ı Kerim okumam rica edildi. Tabiî ki Allah rızası için kabul ettim. Fakat hastanın yakınları hastanın çok ıztırap çektiğini, bir haftadır ruhunu teslim edemediğini, Yasin-i Şerifi tersinden okursam ıztıraplarının dineceğini ve hastanın ruhunu rahatla teslim edeceğini söylediler. Ben de içime sinmediği halde hasta yakınlarının ısrarı üzerine Yasin-i Şerif’i tersinden, yani sondan başlayarak başa doğru okudum. İki gün sonra hasta vefat etti. Sonra ben ne yaptım diye düşünmeye başladım. Bu olayı anlattığım yakınlarım bana çok kötü bir şey yaptığımı, büyük bir günah işlediğimi, büyücülerin yaptığı işi yaptığımı söylediler. Ben çok tedirgin ve huzursuz oldum. Bu konuyu aydınlatabilir misiniz? Ben ne yaptım? Büyük bir günah mı işledim? Bu şeyin affı yok mu?”

Başlangıçta sekerât-ı mevt durumundaki hastanın başında Kur’ân-ı Kerim okumanız isabetli olmuş. Hastanın zemzem suyu içer gibi lezzet almasına ve huzur bulmasına vesile olmuşsunuz. Allah razı olsun.

Fakat daha sonra hasta yakınlarının bilerek veya bilmeyerek cahilce yaptıkları teklifi keşke geri çevirseydiniz. Bir sûre neden tersinden okunabilir ki? Hangi mantıkla? Tersinden okunacak olsaydı, tersinden inmez miydi? Bu ne Kur’ân okuma adabına, ne duâ adabına, ne kulluk adabına, ne sığınış adabına, ne yakarış adabına sığmaz. Hasta fazla ıztırap çekiyor idiyse eğer, yapılacak şey gene Allah’a sığınmaktır. Allah’tan sabır, sıhhat, esenlik ve selâmet dilemektir. Hastaya duâ etmektir.

Sekerât-ı mevt durumundaki hastanın yanında yapılması sünnet olan şey, ona yumuşak bir şekilde “Lâ ilâhe illallah Muhammedü’r-Resûlullah” kelimesini söyletmektir. Ya da yanında söylemek, böylece ona tatlı biçimde hatırlatarak onun da söylemesine yardımcı olmaktır. Ağzı kurumasın diye su damlatılabilirdi. Yasin-i Şerif sûresi sondan başa doğru değil, baştan sona doğru okunabilirdi. Hasta ıztırap çekiyorsa, onun ıztırabını böyle bir anlayışla dindirmenin hiçbir sıhhatli yanı yoktur.

Fakat siz bilmeden yapmışsınız. İnşallah bağışlanırsınız. Onları da aydınlatmanızda yarar var. Başka sekerât-ı mevt durumunda hastalar olduğunda böyle bir uygulamaya mahal vermemelerini hatırlatmanız daha doğru olur.