Peygamberleri teknoloji lideri ilân eden kitap: Risale-i Nur

Ordu Aybastı’dan Aşkın Doğan: “Kur’ân’ın bilimsel mu’cizelerine Bediüzzaman’ın bakış açısı nasıldır?”

HAZRET-İ ÂDEME’ (as) İSİMLERİN ÖĞRETİLMESİ    

Yirminci Söz ve Yirmi Beşinci Söz Kur’ân’ın bir değil, kırk vecihle mu’cize olduğunu ispat eder.

Yirminci Söz’de iki makam vardır:

Birinci Makam’da Hazret-i Âdem’e (as) isimlerin öğretilmesi mu’cizesi ile Hazret-i Musa’ya (as) verilen birçok mu’cizenin işaret ettiği ilmî gerçeklere dikkat çekilir.

Hazret-i Âdem’e (as) isimlerin öğretilmesi mu’cizesi Allah’ın insanlığın başlangıcında gerçekleştirdiği ilmî bir tasarrufudur. Bu mu’cizeyle Hazret-i Âdem’e ve Âdem (as) soyuna ilim ve irfan öğrenme, fen ve teknik elde etme, san’at yapma ve maarif alanında pek çok yüksek dereceler kazanma yolunun açıldığı ifade edilmiştir.

Hazret-i Musa’nın (as) mu’cizeleri ise adeta yerküreyi konuşturan özelliklere sahiptir. Denizin yarılmasından, asa ile vurulan taşlardan on iki gözlü su fışkırmasına… Katı taşların Allah’ın emri karşısında su cetvelleri oluşundan, ağaçların ipek gibi yumuşak kök ve damarları önünde adeta toprak oluşuna kadar… Hazret-i Musa’nın (as) Allah’ı görmek isteyişinden Tur Dağı’nın misak almak için Hz. Musa’nın (as) kavmi üzerinde tutulmasına, nehirlerin dağlardan nasıl kaynadıkları ve asıl kaynaklarının Cennet oluşlarına, taş ve toprak tabakalarının vazifelerine kadar yerle ilgili birçok ilmî mu’cizeye Kur’ân’da yer verilmiştir.

MU’CİZELERDEN TEKNOLOJİYE       

Yirmi İkinci Söz’ün İkinci Makamında ise Bediüzzaman, Peygamber Mu’cizelerinden asr-ı hazır bilim, fen ve tekniğine, elektriğe, trene, uçağa, telefon ve telgrafa, radyoya, televizyona, cep telefonuna, internete, tıp dünyasına emsalsiz işaretler çıkarır ki, okuyucusunu şaşırtır. Bu bölümde Risale-i Nur adeta Kur’ân’ı bilim, fen ve teknoloji rehberi ilân ediyor.

Meselâ gemiden açıkça bahseden Yasin Sûresinin 41 ve 42. Âyetleri trene ve diğer kara vasıtalarına açıkça işaret ettiği gibi, Nur Sûresinin 35. Âyeti elektriğe açıkça işaret ediyor. Keza Nuh Aleyhisselâm insanoğluna gemiyi hediye etmiş, böylece Kur’ân suyun kaldırma kuvvetine sahip olduğunu bin dört yüz yıl öncesinden bildirmiştir. İdris Aleyhisselâm insanlığa elbise dikme san’atını göstermiş, Yusuf Aleyhisselâm beşere bir zaman ölçme aleti olarak saati öğretmiştir.

PEYGAMBERLER BİRER TEKNOLOJİ LİDERİDİRLER       

Bediüzzaman Kur’ân’daki Peygamber Mu’cizelerinden öyle teknolojik mesajlar çıkarır ki, Peygamberleri adeta birer teknoloji ve sanayi lideri ilân eder.

Özetleyecek olursak:  

İbrahim Aleyhissselâm ateşe atılıp yanmamak mu’cizesiyle ateşin yakmadığı amyant, alüminyum folyo, demir gibi maddelere ve bu maddelerden gömlek ve zırh gibi sanayi ürünleri yapmaya işaret etmiştir.

Davut Aleyhisselâm demiri yumuşatma, bakırı eritme, demirden alet ve edevat yapma, dağları taşları konuşturma ve kuşlar ile konuşmak mu’cizeleriyle demiri ve muhtelif madenleri bulup çıkarmayı ve işlemeyi, cansız maddeleri konuşturmayı, meselâ fonoğrafı, gramafonu, hoparloyü, teybi, MP3, MP4 ve flaş bellek teknolojilerini, bilgisayarı insanlığa göstermiş ve günümüz medeniyetinin, sanayiinin ve teknolojisinin önünü açmıştır.

Süleyman Aleyhisselâm havada uçmak, Belkıs’ın tahtını bir anda yanına getirmek ve yeryüzünde olup bitenlerden haberdar olmak suretiyle havada uçabilen araçlara, meselâ uçağa, helikoptere, uzay aracına, füzeye, uydulara, insanlı insansız hava araçlarına, ses ve görüntü nakline, radyo ve televizyona, cep telefonuna, kameralara, mobese teknolojisine, internete ve daha ilerisine meselâ madde nakline işaret etmiştir.

Musa Aleyhisselâm asası ile vurduğu taşlardan on iki gözlü su fışkırtmasıyla farklı sondaj aletleri ile, türlü madenlerin, petrolün, doğalgazın ve her türlü yer altı kaynaklarının ve zenginliklerinin çıkarılıp istifade edilebileceğine işaret etmiştir.

İsa Aleyhisselâm Allah’ın izniyle hastaları iyileştirmesi ve ölüleri diriltmesi mu’cizeleri ile yeryüzünde her derde deva olduğuna, bitkilerden ilâç yapımına, tıp ilmine, tıp ilminin ileri derecede gelişerek ölüme bile geçici bir hayat rengi verecek bir kudrete ulaşabileceğine işaret etmiştir.

Örnekler arttırılabilir. Anlaşılıyor ki Kur’ân asrımız bilim, fen, sanayi ve teknolojisinin çok ilerisindedir ve fen ve teknolojinin en ileri hududunu çizip göstermiştir.

Dipnotlar:
1- Bediüzzaman, Sözler, Yeni Asya Neşriyat, İstanbul, 2004, s. 405

image_pdfimage_print

KONU İLE İLGİLİ MAKALELER

Kur´ân bahçesinin meyveleri
437
Abdullah Bey: “Kur’ân’da, diğer meyveler yanında üzüm ve hurmadan ismen bahsedilmesinin ne gibi hikmetleri vardır?”   Kur’ân, varlıklardan, varlıkların zatları ve maharetleri için bahsetmez...
Bediüzzaman sırat köprüsünde kiminle görüştü?
2.636
Hayrettin Bey: “Üstad Hazretleri gördüğü bir sadık rüyada Ararat dağı infilak ediyor. Bu esnada mühim bir zat kendisine ‘İ’caz-ı Kur’ân’ı beyan et!’ diyor. Bu mühim zat kimdir? Ayrıca Sırat Köprüsü zi...
Alim mi, zalimde mi?
695
Balıkesir/Edincik’ten Ali Karakaş: “‘Bazen âlimden zalim, zalimden âlim doğar’ sözünü açıklar mısınız? Bu nasıl olur? Kabahat âlimde mi, zalimde mi?”   İlim de, zulüm de doğuştan getirilmez...
Âyetü´l-Kübra
714
Mustafa DARYAVUZ: “Âyetü’l-Kübra kimin eseridir? Onu vesile ederek Allah’tan yardım istenebilir mi?"   Âyetü’l-Kübra, “Allah’ı gösteren en büyük âyet” demektir. Bütün Kur’ân âyetleri Âyetü’l-Kü...
Kur´ân´ın yüksek değerleri
565
Ethem Bey: “Dünyanın çeşitli yerlerinde bulunan ilkel kabîlelerde açık giyinmek, hırsızlık yapmak gibi şeyler yasak ve o kabile toplumunca da hoş görülmüyor. Öyleyse o kabilenin örfü ile İslâmiyet ara...
Âmentü hakkında
9.441
Burdur’dan okuyucumuz: “Amentü duâsı Kur’ân-ı Kerim’de var mıdır? Bütün şartlarını açıklar mısınız?”   İmanın altı esasının ve şehâdet kelimesinin beyanını ihtivâ eden Âmentü cümlesi, hiç ş...
Kur´an Hatmi
728
Abdullah Abbasoğlu: “Deniyor ki: ‘Kur’ân hatminden söz edebilmek için okuyanın Kur’ân’ın ne demek istediğini baştan sona anlaması ve düşünerek okuması şarttır. Aksi takdirde Kur’ân’ın en önemli direkt...
Cevşenin azametine meleklerin hürmetinin sırrı nedir?
2.472
Recep ALBAYRAK: “Emirdağ Lâhikası 142. Sayfada geçen şu ifadeyi açıklar mısınız: ‘Risalet cihetiyle değil, belki velâyet-i Ahmediye noktasında…” Neden risalet cihetiyle değil?” Göklerde Cevşen’e Duyu...
Kur’ân’da ve İncil’de Peygamberimizin (asm) isimleri
1.406
İbrahim Bey: “1- İncil’de müjdelenen gelecekteki peygamber isminin Ahmed olduğu bildiriliyor. Peygamberimizin ismi Muhammed (asm) değil mi? İki farklı ismin aynı insana ait olduğunu nasıl izah edebili...
Kur´ân´ı okumak ne demektir?
519
Keremcan Yıldırım: “Kur’ân’ı okumak ne demektir?”   Kur’ân’ı okumak iki şekilde olur: 1- Kur’ân’ın âyetlerini yüzünden veya ezberden, tecvitli veya tecvitsiz, anlayarak veya anlamayarak ...
Kur’ân münkirlere meydan okuyor
638
Mine Hanım: “Agnostik bir sitede Kur’an’dan bir âyet yazmışlar. Allah’ın (c.c) insanlara “Kur’an’ın benzerini yapabiliyorsanız yapın, bir harfini bile yapamazsınız” dediği bir âyet. Sonra da Peygamber...
Neden İncil ve Tevrat korunmamış
6.040
Almanya’dan okuyucumuz: “Allah (c.c.) neden İncil, Tevrat gibi gönderdiği kitaplarını korumamış; ama Kur’ân-ı Kerim’i kıyamete kadar korumayı vaad ediyor?” Peygamberler kendi dönemlerinde insanların...
Kur’ân hodri meydan diyor!
1.704
Mine Yeşim: “İnternette bir agnostik sitesine rastladım. Kur’ân’dan bir âyet yazmışlar. Allah’ın (cc) insanlara Kur’ân’ın benzerini yapabiliyorsanız yapın, bir harfini bile yapamazsınız dediği bir âye...
Kur´ân ve tecvid
563
Fadime Arı: *“Tecvitsiz Kur’ân okumak boşunadır diyorlar. Doğru mu? Kur’ân-ı Kerim’i tecvitli okumak zorunlu mu? Faziletleri nelerdir?”   Kur’ân okumanın hiçbir şekli ve tarzı boşuna olamaz...
Kur´ân-ı Kerim´i okuma adabı
621
İstanbul’dan/ okuyucumuz: “Kur’ân-ı Kerim okurken nelere dikkat etmeliyiz?”   Gazetemiz Yeni Asya, Ramazan ayına Kur’ân-ı Kerim vererek giriyor. Kur’ân ayında Kur’ân-ı Kerim hediyesi çok an...
Bu makale size yardımcı oldu mu? Evet Hayır

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir