Meleklerin sûret ve resimlerden hoşlanmayışı

Ahmet Başargil: “1- Sevgili Peygamberimizin (asm) resim olan yere melek gelmez hadis-i şerifinin kaynağını yazar mısınız?

2- Kıble yönünde insan resimleri var ise namaza bir mahzuru var mıdır? Bir ilâhiyat öğretim üyesi resmin puta tapıldığı zamanlardaki devirde geçerli olduğunu şu zamanda insan resmi kıblede olsa da namaza herhangi bir zararı olmadığını söyledi. Hocam bu hadisi şerif bugün için hükmünü kaybetti mi? Hayırlı Ramazanlar.”

 

1- İçinde resim ve suret bulunan eve meleklerin girmeyeceğini bildiren hadis-i şerifler altı muteber hadis kitabında da vardır. İşte kaynakları: 1- Buhârî, Libas 92, 88, Bed’ü’l-Halk 6, 14, Megâzî 11; 2-Müslim, Libas 102 (2112), (2606); 3- Ebû Dâvud, Libas 48, (4158), (4155); 4- Tirmizî, Edeb 44, (2805), (2807); 5- Nesâî, Zînet 113, (8, 216), Zînet 112, (8, 212, 213); 6- İbnu Mace, Libas 44, (3649).

2- Meleklerin sûret ve resimlerden hoşlanmayışının gerekçesi açıktı aslında: Tarih boyunca insanlığın suretleri ve resimleri putlaştırmak ve kutsallaştırmak gibi bir zaafı vardı ve bu zaaf İslâmiyet’in geldiği dönemde de devam ediyordu. İslâmiyet geldiğinde insanların evlerinde, ceplerinde yığınla putlar vardı ve Peygamber Efendimiz Mekke’yi fethettiğinde Kâbe putlarla dolu idi. Yani tarih boyunca insanoğlu resmi ve sureti hangi masum gerekçe ile yapmış olursa olsun, zamanla putlaştırmış ve kudsiyet izafe etmiştir. Bu durum ise elbette Tevhid dini olan İslâmiyet’in hoşlanmadığı bir yana, savaştığı bir durumdur.

OKU:   Melekler lâtife yaparlar mı?

3- Buna rağmen; yüce dinimizdeki şefkat tecellisine bakın ki, resimler ve suretler için putlaştırılmaması ve kutsallık izafe edilmemesi şartıyla şiddetli bir hüküm ortaya koymamış, mekruh (çirkin) bulmakla yetinmiştir. Yani bu durum, hadis-i şerifin bu gün hükmünü kaybettiğini göstermez; Hazret-i Peygamberin (asm) üzerimizdeki şiddetli şefkatini gösterir.

4- Kıble tarafında resim bulunan odada namaz kılmak mekruhtur. Fakat bu durum, namazı fesada verecek, iptale götürecek ve bozacak derecede ileri bir hüküm değildir. Mekruhtur, yani çirkindir. Yani namaz adabına uygun değildir. Fakat eğer namaz kılacak başka yer bulamamış isek, burada da namaz kılınabilir, caizdir.

Benzer konuda makaleler:

image_pdfimage_print

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir